Advokatfirmaet Vaag & Zimmer er inkludert på årets Gaselle-liste i regi av Dagens Næringsliv. Denne kåringen anerkjenner bedrifter med solid vekst og god økonomisk styring, og vi setter pris på å være blant de utvalgte.
Hva er en Gaselle-bedrift?
Gaselle-listen er en årlig rangering av norske bedrifter som oppfyller spesifikke kriterier for vekst og økonomisk resultat. For å kvalifisere må selskapet blant annet ha minimum doblet omsetningen over fire år, positivt samlet driftsresultat og selvsagt godkjent regnskap.
At vi oppfyller disse kriteriene er en bekreftelse på at vi har oppnådd stabil vekst samtidig som vi har ivaretatt kvaliteten i vårt arbeid.
En utvikling vi verdsetter
Denne anerkjennelsen er et resultat av innsatsen til våre medarbeidere og samarbeidet med våre klienter. Vi ser på dette som en motivasjon til å fortsette å levere gode advokattjenester i tråd med våre verdier.
Hva opplever vi som selskapets gjennombrudd, og hva gjorde dette mulig?
Det er vanskelig å sette fingeren på, men handler antagelig om noe så enkelt som å ta alle klienter på alvor og gi ærlige og godt forankrede råd, også der hvor de kan "smerte".
Vi er opptatt av lave kostander og en flat struktur med ønske om å få det beste ut av våre ansatte. Vi er opptatt av å løfte den enkelte ansatte i alle relasjoner, og gir stor frihet til å ta initiativ og profilering i sosiale medier.
Kombinasjonen av erfaring og ungt pågangsmot gir mulighet til å bygge team som gir våre klienter den beste oppfølging og våre ansatte mulighet til å spille hverandre gode.
Har vi en historie som andre kan lære av?
Ingen er skyldige før det motsatte er bevist. Det er en enkel men ofte vanskelig tilnærming til både saker og mennesker. Vi slutter ikke, også på egne vegne, å bli overasket hvor mye galt en fordom kan medføre og hva man går glipp av hvis man ikke slipper hele perspektiver til.
Hvis vi må trekke frem én endring eller innovasjon som har bidratt mest til de siste tre årene med vekst, hva velger vi?
Vi forsøker å være "usminkede" i vår markedsføring, særlig i sosiale medier. Dette innebærer lett språk og ekte "følelser" og betraktninger i våre tekster og bilder. Vi gjør all markedsføring selv, og er ikke redde for å være spontane.
Vårt mål er å senke terskelen for å oppsøke advokat og gjøre "avstanden" mindre mellom klient og advokat.
Effekt av innovasjonen?
Den aller største effekten er nok at vi har det gøy på jobb som igjen smitter over på vår klientkontakt, og en jungeltelegraf som gjør jobben.
Vi takker for tilliten og ser frem til å videreutvikle oss i årene som kommer.
Med vennlig hilsen
Vaag & Zimmer Advokatfirma